طراحی سایت مانند ساختمان است و قطعا بعد از گذراندن مدت زمانی نیاز به تعمیرات یا باز طراحی و یا حتی تغییر کلی آدرس و سازوکار درونی دارد. بنابراین طراحی سایت شرکتها باید با تکنولوژی روز دنیای طراحی وب خود را بروز کند در غیر این صورت بعد از مدتی به گورستان وبسایت های از کارافتاده در فضای نت ملحق خواهد شد.
هنگامی که شما نیاز به یک وب سایت جدید برای ترویج کسب و کار خود دارید، برنامه ریزی اولیه می تواند برای شما بسیار حیاتی باشد. همانند یک طرح برای کسب و کار،برنامه ریزی برای طراحی مجدد سایت یک سند است که شما را برای کل پروژه هدایت می کند. متأسفانه هیچ استاندارد صنعتی برای نوشتن برنامه ریزی اولیه طراحی سایت وجود ندارد. نوشتن یک طرح کلی قبل از شروع پروژه برای مصالحه و شرایط مهم است. برخی از این طرح ها به جزئیات صریح،و برخی دیگر بر ارزشهای تجاری و فلسفه متمرکز هستند. اساسا، یک برنامه ریزی کوتاه برای وب سایت جدید باید هر چیزی که مشتری از تیم طراحی میخواهد را پوشش دهد.
یک پیشنهاد دیگر من این است که قبل از شروع و اقدام به طراحی سایت تفاوت های طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را حتما مطالعه کنید تا با دید بهتری ورژن آنلاین کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشید.
بیشتر اوقات طراحی وب سایت ها که برای آن برنامه ریزی می شود، می تواند ناقص یا کامل باشد. برای اجتناب از این وضعیت، زمان خود را صرف فراهم کردن تمام اطلاعات لازم و یادداشت کردن با تفکر استراتژیک کنید. این کار به شما کمک میکند تا هر مرحله از پروژه را، از طریق زمان تحویل دنبال کنید، و همچنین یک وب سایت جدید، ظریف و واکنش گرا داشته باشید. شما میتوانید یک سند طراحی را در قالبهای مختلف فایل مانند: PDF، سند گوگل، یا پاور پوینت تهیه کنید. اگر با شرایط تیم طراحی آشنا هستید، می توانید جلسه ای برای شروع پروژه را مد نظر داشته باشید.
یک وب سایت مناسب باید اطلاعات پسزمینه شرکت شما را شامل شود، زیرا برنامه ریزی اولیه باید، همه چیز را در مورد کسبوکار شما بداند. ماموریت شرکت، تاریخ، اندازه، محل، و هر برنامه آتی را شرح دهید. این قطعات اطلاعات به تیم طراحی کمک خواهد کرد، تا شما و سرویس شما را بهتر درک کند.
هدف شما از طراحی وب سایت جدید چیست؟ در برنامه ریزی برای طراحی وب سایت خاص باشید. ممکن است بخواهید آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید، حضور آنلاین خود را بهبود بخشید، فروش را افزایش دهید، مشتریان را ایجاد کنید و غیره، اظهارات روشن خود را در مورد اهداف خود بیان کنید. همچنین میتوانید وب سایت قدیمی خود را به اشتراک بگذارید، تا نشان دهید کدام قسمتها را دوست دارید یا دوست ندارید. اگر پروژه شما در مقیاس بزرگتر قرار دارد، باید جزئیات خاصی در مورد ویژگیهای فنی سایت و اامات برای اجتناب از هزینههای اضافی ارایه دهید. آیا در طراحی خود به ورود کاربران نیاز دارید؟ چگونه میتوان آن را مدیریت کرد؟ درون پنل ورود کاربران چه خواهد بود؟ آیا این یک سایت تجارت الکترونیکی است؟ اگر این طور است، شما باید موارد محصول، روشهای پرداخت و پیشپرداخت، محاسبات هزینه حمل و نقل، پیگیری حمل و نقل، کدهای تخفیف، و غیره را توصیف کنید. زمانی که شما نیاز به یکپارچه سازی سایت خود با موارد خارجی دارید،شما باید اطلاعاتی در مورد اینکه چه داده ها و معیارهای جستجو برای پروفایل های کاربر در اختیار دارید قرار دهید. اگر شما از دستورالعمل های کدگذاری داخلی استفاده می کنید، باید آن را با تیم طراحی هماهنگ کنید.
شما می خواهید چه افرادی کاربر شما باشند، و چه کسی مشتری شما است؟ نوع افرادی را که میخواهید از طریق وب سایت خود، هدف قرار دهید را توصیف کنید. بنابراین سایت جدید میتواند، برای افراد مشخصی طراحی شود. برای مشتریان موجود، شما میتوانید یک تحقیق بازار را نیز انجام دهید. برای مشخص کردن مشتریانی که میخواهید با یک کمپین یا پروژه به این وب سایت جدید دستیابی پیدا کنند، باید اطلاعات آماری و نگرشهای رفتاری را با تیم طراحی به اشتراک بگذارید.
سبک و لحن وب سایت جدید شما، باید با نام تجاری و اهداف شما هماهنگی داشته باشد. این عناصر کلیدی باید با پروژهها و آنچه که سعی دارید به آن برسید، سازگار باشند. موقعیت استراتژیک و پیامهای کلیدی که میخواهید به مشتریان خود بدهید را در نظر داشته باشید. اگر میخواهید یک صفحه فرود برای یک رقابت ایجاد کنید، احتمالاً میخواهید طراحی و پیام سرزنده ای برای جذب و الهام بخشیدن به بازدید کنندگان داشته باشید داشته باشید. توضیحات طراحی متفاوت با برنامه ریزی اولیه برای سایت است. برای مثال، برای نوشتن یک طرح گرافیکی موثر، باید علاوه بر یک طرح کلی، جزئیات دیگری نیز اضافه کنید.
از رقبای اصلی در صنعت خود آگاه باشید، و ببینید آنها چه کاری انجام میدهند، چه گرایشهایی را دنبال میکنند و سپس یک مقایسه انجام دهید. شما می توانید بگویید، چه چیزی را در مورد طراحی وب سایت آن ها دوست دارید. و میتوانید فهرستی از طرحهای رنگی، تایپوگرافی، چیدمان، عکاسی، یا ابزارهای منحصر به فردکه باذ لینک ها و یادداشتهای مرجع متصل شده اند، ارسال کنید.
در برنامه ریزی برای طراحی مجدد سایت، شما میتوانید یک جدول زمانی مشخص برای پروژه خود تنظیم کنید. در طی یک ملاقات با طراح این ایده، میتوانید در مورد زملن بندی ها صحبت کنید. همچنین زمان مناسبی برای صحبت در مورد پروژه کلی، و به کار گیری فرآیندی خلاق و یا هر چیز دیگری که نیاز باشد، است. شما می توانید ببینید که نسخه های ممکن در قرارداد ثابت چه قیمتی دارند. اگر تخمین طراح بیش از بودجه شما باشد، می توانید دوباره آن را بگویید و در مورد هزینه های پروژه، از قبل توافق کنید.
شما می توانید یک فضای میزبان را با سازمان دهی خود برای سایت ایجاد کنید، یا ترجیح می دهید یک سرویس میزبانی جایگزین را انتخاب کنید. جزییات را با طراح سایت خود به اشتراک بگذارید، و مشخص کنید که چقدر می تواند از سایت جدید شما پستیبانی کند. راه اندازی میزبان باید سریع و ایمن باشد، همچنین بتواند به طور منظم از سایت شما پشتیبانی کند.
در این مقاله به حدود ۸ نکته اشاره کردیم که قبل از نوشتن یک برنامه ریزی برای طراحی مجدد سایت در نظر گرفته میشوند. اگر به راهنمایی و یا اطلاعات بیشتر در این مورد نیاز دارید، می توانید به سایر مقالات پیام آوا در این زمینه مراجعه کنید.
فرض کنید شما طراحی مجدد را برای سایت خود انجام داده اید حال تازه در ابتدای کار هستید و باید با تولید محتوای غنی سعی کنید بهترین خدمات را نسبت به رقبایتان ارائه دهید. باید با موضوعاتی مانند سئو و بهینه سازی سایت آشنا شوید و اگر لازم بود تبلیغات در گوگل را نیز در دستور کار برنامه های شرکت خود قرار دهید. بهترین پیشنهاد برای شما که با این مفاهیم آشنایی ندارید این است که یک کارشناس سئو برای شرکت خود استخدام کنید.
درباره این سایت